i-CHA

Future vet who fond of wild life, humanism and social problem, love art and music with 4D personality and full of random thoughts

The wider society you’ve been in, the funnier things you’re gonna find, trust me. It’s either make you clap or slap #notsureaboutthegrammar #notsureifthisisasarcasm
It’s strange and exciting to imagine why you can be that happy with random people that you’ve known for couple years or even months. You can call them friend. Indeed, good friends are not those who stay by yourself everyday, but those who come to you, and never leave you even though they can’t be seen, you just know that he/she loves you :)
Tired. Fucked up. The best way to describe my self. God.

Life?

Salam dari kereta sancaka sore. Penyakit dari lama, kalo diam, bosan, pasti selalu keluar pikiran-pikiran random yang entah dari mana asalnya tapi cukup ngeganggu. Sudah dari zaman baheula mikirin tentang hal ini. Dulu sih ada temen ngerandomnya yang awalnya ngebahas menggebu-gebu sampai akhirnya selalu sampai di konklusi “ah tau deh, yang penting kita ngejalaninnya sesuai tuntunan dan ikhlas.” Tapi berhubung udah gak ada lagi yang bisa diajak mikir lebay syalala lagi. Akhirnya mikir sendiri deh *pardon me sering posting random things, self thoughts, dan curhat-curhat ya hhe.

Sebenernya, kenapa sih kita diciptain? Hmm, lebih kepada kenapa kehidupan itu ada? Kalau manusia diciptain kan ada sebabnya ya, karena untuk jadi khalifah di bumi *duileh chuuul. Hewan, tumbuhan, dan kekayaan alam lainnya diciptain juga untuk keperluan manusia. Terus kenapa itu semua harus ada? Kenapa harus ada kemudian akhirnya harus pergi juga? Trust me, saya muslim dan pastinya percaya Allah dan firmannya. Cuma yaa, pardon my curiosity ya yang mungkin sedikit aneh. Tapi pernah gak sih kalian mikir kenapa? Kalo ada ide share dong. Penasyaran aku bang *setel palapa.

Nb: pemandangan pulang dari kereta sore ini bagus banget. Tapi seperti biasa gak bisa ambil foto soalnya duduk di kursi B yang deket ke jalan. Whyyyh always mee.

Perasaan sekarang? Kayak dikurung di dalam tempat sempit, gelap, sendirian. Di sekitar banyak orang tapi gak ada yg peduli, malah nyakitin dan sok gak sadar. Sementara di tempat sempit itu ada lubang kecil dan dari sana bisa lihat orang lain, temen-temen dulu seneng, main, bercanda. Tapi jauh banget dari tempat sempit itu. Jadi, cuma bisa ngelihat aja. Sambil pura-pura seneng. Iya, pura-pura aja..

Random Hari Ini

Cuma mau ngerandom aja. Dunia jadi tempat yang paling mengerikan. Garis bawahi “Dunia”, yang berarti sudah nggak ada tempat yang aman. Manusia juga seolah lupa akan dirinya yang seharusnya punya rasa kemanusiaan. Setelah belajar, membaca dan mengamati hewan kok saya jadi mikir kalau hewan lebih ber”kemanusiaan” daripada manusia itu sendiri. Kalaupun ada yang menyangkal bilang hewan juga bisa kejam lah, gak bermoral dan lain sebagainya ya itu karena memang kodratnya mereka sih. Tapi balik lagi, kita sebagai manusia apakah dikodratkan sama Tuhan untuk saling caplok tanah, saling ambil nyawa orang lain seenaknya, saling menyengsarakan satu sama lain? Kayaknya nggak kan ? Tuhan juga berfirman kalau manusia sebagai Khalifah, sebagai pemimpin. Bisa merawat bumi, menciptakan suasana yang memang seharusnya, yang bisa dinikmati seluruh makhluk hidup. Bukan sebaliknya.

Beberapa bulan tenggelam di kesibukan kuliah tanpa sempat bicara tentang dunia di luar studi (baik lewat tulisan ataupun ngobrol sama orang lain) membuat saya menyesal dan merasa apatis sama dunia luar. Jangan menunggu “Ini bidang studiku” baru jadi simpati. Siapapun kamu, apapun kerjaan kamu, harus peka sama persoalan dunia. Karena kamu juga aktor di dunia ini.

-Chully, 18 tahun. Cinta damai dan masih suka bobo sama mama-

nyelimur: Saya tahu perasaan kedua pasangan capres cawapres nunggu tanggal 22 Juli. Mirip-mirip nunggu penumuman snmptn atau sbmptn lah. Tenang aja pak, kalo gak lolos pilihan pertama masih bisa ikut periode depannya. Atau mungkin mau masuk pilihan kedua aja yang seleksinya bisa lebih cepet (baca: jadi gubernur atau apa kek gitu hehe)

Neglecting Humanism

You must know about Gaza. About Palestine. About Israel. Bombs. Moslem. Jews. All of that words, bring me both anger and tears.

I’ve never been this sad, heartbroke and angry regarding things that happened between Israel and Palestine. This is so wrong. I mean, why? Why thoose innocent childrens, ordinary man and women, become victims? If I’m not wrong, I once studied about the rules of war when I was in Senior High School. I can’t mention exactly the same as it’s written, but I remember that the rules said that no women, children, civilians can be the victims also no public place (hospital, school, etc) can be destroyed. But what happen in Gaza is totally the opposite. I’ve heard that those zionist army aiming the children and the civilians as their target. What is going on? I can’t say anything. But actually, whether the news saying the right things or they just make it up I don’t care. I don’t care about the past, I don’t care about the reason why the war is still going on. I don’t care. I just care about what happen now. Is it that hard to make Israel stop, just stop bombing Gaza and stop make the people in Palestine, in Gaza suffer. Is it hard? We have organization that called UN, but why they can’t take any real action? They just talk and threat. Is it hard? Almost every countries in this world have better conditions than Palestine. Even have stronger soldiers and abundant sophisticated army equipments, why don’t just send them to Palestine (this sound ridiculous, but I’m just really mad). Or money, or influence that can help the mediation. Or even the smallest thing like internet connections and social media to spread the news. Or time to go to church, to go to vihara, to do sholat in order to send our prays. Through all of that, we can give our support. But the score 7-1 bring more tears and emphaty and news about the selfishness ridiculous actions of policitician toward presidential election dominate the news. 

I know I’m just an ordinary people, just a student of vet medicine that don’t even know anything about law or war. That do not have any power or big influence to help. That can’t even speak English well. But I do have heart, I can analize if there’s something wrong in Gaza. How can I not react when my fellow moslem brothers and sisters are suffer? You may call me excessive, odd, or wiseacre. I’m sorry. But I only have this way to let the world know that there is someone who really against this. To let my brothers and sisters in Gaza know that there’s someone who send her pray towards them. To join them, who don’t neglect the humanism. Hang on my brothers and sisters. Allah will never sleep.

Battlefield : Clash of me, future, exam, lab skills exam and other vets thing

If only I could make my self into two
Even better if this week will be dissapear too
Find my self reading all this stuf
Without even understand a word, yea this is so tough

LOL I might be crazy that I’m writing those rap. Hahaha. I don’t know what to do since I have no intention to study all this stuff. I’M SO DONE WITH THIS. How could it be? A week full of lab skill test, yet we have special test for trematode, cestode, and microanatomy, report for discussion, presentation, gosh. And the next week, it should be a week for final exam preparation. Means we can rest and study without having another faculty activity. But there will be 2 more discussion in that week. Oh come on, seriously. Are we machine or what? I’m start to think that it must be nice if my childhood dream become real, a singerrrrrrrrrr or traveler, ambassador…. *slap my self*

Ha! I have to stop daydreaming tho.
Hmm, no, it’s not daydreaming I think. Who knows I could be a vet, singer, traveler, and ambassador at the same time. Hahahaa.
*that’s why you have to study lah -,-*

I laugh when I write this. Well I’m so creepy….

Anyway bye~~

Boom! This is what university life did to me
Rambuuuutttttt!!!!!!!!!!!! Jadi makin tipis aja :(. Mungkin sebentar lagi panggilan “rumbai” “rambut singo” bakalan gak berlaku lagi. Cuma minta jangan sampe botak aja sih…plis
Oh iya, hal yang sama juga terjadi pada bulu mata…mereka mulai berguguran. Alis jangan ikutan abis ajasih, nanti bisa liat tuyul…dan sebangsanya. Ah random banget -,- View high resolution

Boom! This is what university life did to me
Rambuuuutttttt!!!!!!!!!!!! Jadi makin tipis aja :(. Mungkin sebentar lagi panggilan “rumbai” “rambut singo” bakalan gak berlaku lagi. Cuma minta jangan sampe botak aja sih…plis
Oh iya, hal yang sama juga terjadi pada bulu mata…mereka mulai berguguran. Alis jangan ikutan abis ajasih, nanti bisa liat tuyul…dan sebangsanya. Ah random banget -,-

Already moved out from dorm!!!! My new room is really “roomey” and I’m finally have real neighbors hahaha.
Still have a lot to do anyway. Para’shit’ology, here we go.. View high resolution

Already moved out from dorm!!!! My new room is really “roomey” and I’m finally have real neighbors hahaha.
Still have a lot to do anyway. Para’shit’ology, here we go..

Me, in this stage, is not the real me. I feel like I’m here only for preparing my self to get a job later. I’m feeling so lonely and this is stressed me out. If I don’t believe in God, count on my religion and remember my family, then I could die anytime I think. I’m not an attention seeker. I just want to share. I’m afraid that I’ll burst out cause I have too much in my mind, my heart, in me if I keep all of them by myself..Just afraid..and tired.
Ultralite Powered by Tumblr | Designed by:Doinwork